Vilkår og betingelser

Ved at gå ind på og bruge hjemmesiden anses du for at have læst og accepteret disse vilkår for brug. Hvis du ikke accepterer disse vilkår for brug eller nogen del af dem, bør du ikke få adgang til eller bruge hjemmesiden. Opencircuit forbeholder sig retten til at ændre disse brugsbetingelser til enhver tid. Din fortsatte brug af denne hjemmeside (eller nogen af Opencircuit's andre websteder) efter en sådan ændring udgør din accept af de ændrede vilkår for brug. Vi anbefaler, at du tjekker vilkårene for brug ofte. Hvis du ikke accepterer nogen ændring af brugsbetingelserne, skal du straks stoppe med at bruge Opencircuit websteder.


Indeks

Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Artikel 3 - Anvendelse
Artikel 4 - Tilbuddet
Artikel 5 - Kontrakten
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 - Prisen
Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 - Levering og udførelse
Artikel 12 - Varighed af transaktioner: varighed, annullering og fornyelse
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klageprocedure
Artikel 15 - Tvister
Artikel 16 - Yderligere eller andre bestemmelser
Artikel 17 - Gavekort

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i forbindelse med et erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;
Dag: kalenderdag;
Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
Holdbar databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at opbevare oplysninger, der er personligt adresseret til ham på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at annullere fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
Modelformular: den modelformular til fortrydelsesret, som iværksætteren stiller til rådighed, som en forbruger kan udfylde, når denne ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret.
Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
Afstandsaftale: en aftale, hvori der i forbindelse med et system organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, frem til og med aftalens indgåelse, udelukkende gøres brug af en eller flere teknikker til fjernsalg meddelelse;
Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbruger og iværksætter mødes samtidigt i samme lokale.
Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 - Iværksætterens identitet

Opencircuit OÜ
Keemia tn 4
10616 Tallinn
Estonia

Telefonnummer: +31 850014013
E-mailadresse: info@opencircuit.nl
Handelskammer-nummer: 14640654
momsregistreringsnummer: EE102382956

Artikel 3 - Anvendelse

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernsalgsaftale og ordrer indgået mellem iværksætteren og forbrugeren.
Inden fjernaftalen indgås, gøres teksten til disse generelle vilkår og betingelser tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det, inden fjernaftalen indgås, blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan ses hos iværksætteren, og de vil blive tilsendt gratis hurtigst muligt efter anmodning fra forbrugeren.
Såfremt fjernsalgsaftalen er indgået elektronisk, uanset det foregående afsnit, og før fjernsalgsaftalen indgås, kan teksten til disse almindelige vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren kan opbevares på en enkel måde. måde på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det inden indgåelse af fjernsalgsaftalen blive angivet, hvor de almindelige vilkår og betingelser kan læses elektronisk, og at de vil blive tilsendt gratis efter anmodning fra forbrugeren elektronisk eller på anden måde.
Såfremt der ud over disse almindelige betingelser gælder særlige produkt- eller servicebetingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham, i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser. er.
Hvis på noget tidspunkt en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser er helt eller delvist ugyldige eller tilintetgjorte, så vil aftalen og disse vilkår og betingelser forblive i kraft for resten, og den relevante bestemmelse vil blive erstattet af en bestemmelse i gensidigt samråd uden forsinkelse. af originalen så tæt som muligt.
Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes 'i ånden' i disse generelle vilkår og betingelser.
Usikkerhed om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal forklares 'i ånden' af disse vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet

Såfremt et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er afgivet på betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
Tilbuddet er uforpligtende. Iværksætteren er berettiget til at ændre og justere tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at give forbrugeren mulighed for en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet er ikke bindende for iværksætteren.
Alle billeder, specifikationsdata i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til kompensation eller opløsning af aftalen.
Billeder, der ledsager produkter, er en sand gengivelse af de tilbudte produkter. Iværksætteren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de rigtige farver på produkterne. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er tydeligt for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet.



Artikel 5 - Aftalen

Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen i det øjeblik, forbrugerens accept af tilbuddet og opfyldelsen af de tilhørende betingelser.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter iværksætteren straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe aftalen om denne accept ikke er bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren ophæve aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de forhold og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afslå en bestilling eller anmodning med begrundelse eller til at knytte særlige betingelser til udførelsen.
Ved en længerevarende handel gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for første levering.
Enhver aftale indgås under de suspenderende betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.



Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved levering af produkter:
Ved køb af varer har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden begrundelse i 14 dage. Denne betænkningstid starter dagen efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en repræsentant udpeget af forbrugeren på forhånd og meddelt iværksætteren.
I fortrydelsesperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, returnerer han produktet med alt medfølgende tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i original stand og emballage til iværksætteren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.
Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal oplyse dette ved hjælp af modelformularen eller ved hjælp af et andet kommunikationsmiddel, såsom e-mail. Efter at forbrugeren har tilkendegivet, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden returnere varen inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, fx ved forsendelsesbevis.
Såfremt kunden efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har tilkendegivet, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret hhv. ikke har returneret varen til iværksætteren, er købet et faktum.



Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, vil de maksimale omkostninger ved returnering være for hans regning.
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelsesretten. Dette er betinget af, at produktet allerede er modtaget retur af webforhandleren, eller at der kan fremsendes endeligt bevis for fuldstændig returnering. Tilbagebetaling vil ske via den samme betalingsmetode, som forbrugeren bruger, medmindre forbrugeren udtrykkeligt giver tilladelse til en anden betalingsmetode.
I tilfælde af skade på produktet som følge af skødesløs håndtering fra forbrugerens side, hæfter forbrugeren for ethvert værditab på produktet.
Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis iværksætteren ikke har givet alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, dette skal ske inden købsaftalen indgås.



Artikel 8 - Udelukkelsesret til fortrydelse

Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætteren har angivet dette tydeligt i tilbuddet, i hvert fald rettidigt til aftalens indgåelse.



Artikel 9 - Prisen


I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller ydelser ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenesteydelser, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne afhængighed af udsving og det forhold, at eventuelle angivne priser er målpriser, fremgår af tilbuddet.
Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af lovbestemmelser eller bestemmelser.
Priserne angivet i tilbuddet af produkter eller ydelser er inklusive moms.
Alle priser tages med forbehold for taste-, tryk- og sættefejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tastefejl, tryk- og tastefejl. I tilfælde af tastefejl, tryk- og trykfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere varen efter den forkerte pris.



Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti


Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er anført i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser, der eksisterer på datoen for aftalens indgåelse og/eller regeringsbestemmelser. . Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.
En garanti stillet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren på grundlag af aftalen.
Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles iværksætteren skriftligt inden for 2 måneder efter levering. Produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.
Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren, og heller ikke for nogen rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.



Artikel 11 - Levering og udførelse

Iværksætteren vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenesteydelser.
Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
Under iagttagelse af det anførte i denne artikels stk. 4, vil virksomheden eksekvere accepterede ordrer hurtigt, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Bliver leveringen forsinket, eller kan en ordre ikke eller kun delvist udføres, vil forbrugeren få besked herom senest 30 dage efter, han har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger. Forbrugeren er ikke berettiget til erstatning.
Alle leveringstider er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder fra nogen angivne vilkår. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til erstatning.
I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opløsning.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren gøre alt for at stille en erstatningsvare til rådighed. Senest ved levering vil det på en overskuelig og overskuelig måde fremgå, at der leveres en erstatningsvare. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse er for iværksætterens regning.
Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant og meddelt iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.



Artikel 12 - Varighed af transaktioner: varighed, annullering og forlængelse

Aflysning
1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter løbende levering af produkter (herunder el) eller ydelser, under overholdelse af de aftalte fortrydelsesregler og et varsel på højst en måned. .

2. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som strækker sig til løbende levering af produkter (herunder el) eller ydelser, til enhver tid henimod udløbet af den fastsatte periode, under overholdelse af det aftalte. fortrydelsesregler og en opsigelsesfrist på mindst en måned.

Udvidelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller ydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller forlænges for en bestemt periode.
I modsætning til det foregående stykke kan en aftale, der er indgået for et bestemt tidsrum, og som omfatter løbende udsendelse af daglige nyheder og ugeaviser og magasiner, stiltiende forlænges med et tidsbegrænset tidsrum på højst tre måneder, hvis forbrugeren er imod denne udvidede aftale. kan opsige forlængelsens ophør med et varsel på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af varer eller ydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige en opsigelse med et varsel på højst en måned og et opsigelsesvarsel på højst tre måneder, hvis aftalen strækker sig til den almindelige, men mindre end én gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner.
En aftale med begrænset varighed om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner (prøve- eller introabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid efter et år opsige aftalen med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og rimelighed modsætter sig opsigelse inden udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 - Betaling


Medmindre andet er aftalt, skal det skyldige beløb af forbrugeren betales senest 7 hverdage efter betænkningstidens begyndelse som nævnt i artikel 6, stk. har modtaget bekræftelse på aftalen.
Forbrugeren er forpligtet til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysningerne, der er givet eller oplyst til iværksætteren.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugerens side, har iværksætteren ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren på forhånd er bekendt med.

Artikel 14 - Klageprocedure


Iværksætteren har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
Klager over gennemførelsen af aftalen skal fremsendes fuldt og klart beskrevet til iværksætteren inden for 2 måneder, efter at forbrugeren har opdaget manglerne.
Klager indgivet til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en overskuelig længere sagsbehandlingstid, svarer iværksætteren inden for fristen på 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses i gensidigt samråd, vil der opstå en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
I tilfælde af klager skal en forbruger først henvende sig til iværksætteren. Hvis webbutikken er tilknyttet Stichting WebwinkelKeur og i tilfælde af klager, der ikke kan løses efter gensidig aftale, skal forbrugeren kontakte Stichting WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl ), som mægler gratis. Tjek om denne webshop har et aktuelt medlemskab via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/ . Hvis en løsning endnu ikke er nået, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af den uafhængige tvistkomité, der er nedsat af Stichting WebwinkelKeur, hvis afgørelse er bindende, og både iværksætteren og forbrugeren er enige i denne bindende afgørelse. Der er omkostninger forbundet med at forelægge en tvist for dette tvistudvalg, som skal betales af forbrugeren til det relevante udvalg. Det er også muligt at registrere klager via den europæiske ODR-platform ( http://ec.europa.eu/odr ).
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt tilkendegiver andet.
Hvis en klage findes at være velbegrundet af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.



Artikel 15 - Tvister

Kun hollandsk lov gælder for aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for. Også selvom forbrugeren bor i udlandet.
Wienersalgskonventionen gælder ikke.

Artikel 16 - Yderligere eller andre bestemmelser


Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse almindelige betingelser, må ikke være til ugunst for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer.

Artikel 17 - Gavekort


Gavekort kan indløses op til et år efter køb af gavekortet.
Kreditten på gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter.
Gavekortkreditter kan ikke modregnes i udestående tilgodehavender.
Gem gavekortet til det er helt brugt og smid det ikke ud, før du har modtaget de bestilte varer. Tjek omhyggeligt, om der virkelig ikke er nogen kredit tilbage på dit gavekort.
Opencircuit er ikke ansvarlig for tastefejl i e-mailadressen ved køb af gavekort. Du skal angive en gyldig e-mailadresse for at modtage aktiveringslinket.
Opencircuit er ikke ansvarlig for tab, tyveri, misbrug, ubrugelighed på grund af skade eller forsinket forsendelse (f.eks. på grund af tekniske problemer) af gavekort.
I tilfælde af bedrageri, forsøg på bedrageri eller mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med køb eller indløsning af gavekort er Opencircuit berettiget til at annullere det pågældende gavekort og kundekonto(r) og/eller foretage betaling på anden måde for at kræve. . Der kan ikke fremsættes krav om frigivelse eller betaling af de relevante midler.
Gavekort kan ikke returneres efter bestilling.
Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit