Det ultimative huskespil

Placeret på

At begynde...

For at tjekke ledningerne til dette projekt skrev jeg en lille testkode. Når du trykker på en knap, vil det tilsvarende lys lyse

testcode

Programmet

Først og fremmest skal vi definere alle pins, det sikrer, at vi kan navngive pinsene, og vi skal ikke bruge et pin-nummer hver gang. Dernæst skal vi indstille, hvilke ben der er input og output. Fordi vi har valgt en 'jordet' eller 'pullup'-trykknap, tilføjer vi også dette. Til sidst tilføjer vi også vores variabel, som vi skal bruge til knapperne.

tilfældigt tal

For at få fat i tilfældige lysdioder bruger vi en tilfældig talgenerator. Arduino har en tilfældig tal generator indbygget, så med en smule kode kan vi få 3 LED'er til at lyse tilfældigt. For at gøre dette skal vi tilføje en ny variabel til vores 'definere sted' (fra oven). Vi kalder dette 'randnummer'. Så sætter vi koden på vores 'setup sted' randomSeed(analogRead(0));. For derefter at få et tilfældigt tal skal vi bruge koden randomNumber = random(4); at bruge. RandNumber er vores variabel, og 4 repræsenterer et tilfældigt tal mellem 0 og 4.

Sådan ser vores kode ud nu:

Nuværende side 5. Programmering (1) 1. Introduktion 2. Knapper 3. LED'erne 4. Ledningerne 5. Programmering (1) 6. Programmering (2) 7. Programmering (3) 8. En bolig Sendt af Studerende industrividenskab

Kommentarer

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit