Det ultimative huskespil

Placeret på

Starter spillet

Vi kan bruge en knap til at starte spillet. Jeg bruger knap 1 til at starte. For at lade spilleren vide, at spillet er startet, lavede jeg en kort startanimation, hvor LED'erne lyser 1 for 1. Hvis du har gjort alt korrekt og trykker på knap 1, starter animationen. Normalt kan du kun trykke én gang på knappen.

Fordi der ikke skal indstilles noget, viser jeg kun hovedløbet.

lister

Når vi programmerer bruger vi jævnligt variable, men også ofte lister eller Arrays. Du kan bedst se dette som en bog, hvor du har en titel, med kapitler under, der alle har en værdi. For eksempel ser det sådan ud i kode: ordre[] = denne funktion til at gemme rækkefølgen af lysdioder. Vi har også opbevaring til antallet af 'kapitler' eller længden af listen.

anvende lister

Til at begynde med vil vi tilføje et tilfældigt tal til listen hver gang.

Vi bruger så et stykke kode til at få rækkefølgen af lysdioderne til at tænde og slukke hver gang

For at se, hvornår det begynder at vise sekvensen igen, tilføjede jeg denne kode i slutningen af koden:

Nuværende side 6. Programmering (2) 1. Introduktion 2. Knapper 3. LED'erne 4. Ledningerne 5. Programmering (1) 6. Programmering (2) 7. Programmering (3) 8. En bolig Sendt af Studerende industrividenskab

Kommentarer

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit